Deze netwerkorganisatie van vrouwelijke professionals wil de beweging naar een duurzamer bedrijfsleven versnellen en vergroten. SEE heeft inmiddels een aanhang van zo’n 1.500 vrouwen, die in hun werk actief bezig zijn met het thema duurzaamheid in talloze sectoren en bij ondernemingen van iedere omvang.  

SEE is een spin-off van het succesvolle CSR Chicks netwerk. Toen daar in 2016 de 1500e aanhanger in zicht kwam, is besloten tot een naamsverandering en aanscherping van de strategie om het netwerk verder te laten groeien en professionaliseren tot offline en online ontmoetingsplaats voor kennisdeling, inspiratie, storytelling en verbinding. 

Maatschappelijke relevantie, zakelijke return
Odette van Zijdveld, voorzitter van SEE: “Er ligt voor organisaties een enorme kans om duurzaamheid echt een integraal onderdeel van hun bedrijfsmodel te maken. Op het gebied van Corporate Social Responsibility gebeurt er inmiddels veel in het bedrijfsleven, maar je kunt beslist nog een stap verder gaan en van je onderneming echt een Corporate Social Enterprise maken.” SEE-leden hebben zich tot doel gesteld gezamenlijk business initiatieven mét zakelijke return te initiëren. Daarbij staat de gedachte centraal dat je als onderneming pas echt kun bijdragen aan een betere en schonere wereld als je winstgevend bent. “Ons netwerk is bedoeld om die gedachte om te zetten in actie en resultaat door professionals die het verschil kunnen maken bij elkaar te brengen, kennis te delen en gezamenlijke initiatieven te ontplooien. We zijn een non-profit organisatie, maar hebben een concrete en daarmee meetbare doelstelling: het positief beïnvloeden van zoveel mogelijk levens door bedrijfsactiviteiten te verduurzamen.”

Niet vrijblijvend
Floor Klein, CSR-manager van Vodafone nauw betrokken bij SEE, “SEE bestaat uit een mix van mensen met diverse achtergronden maar met dezelfde idealen. We willen dat iedereen optimaal gebruik kan maken van de ongelooflijke hoeveelheid kennis en ervaring die aanwezig is en hiermee succesvolle kruisbestuiving laten plaatsvinden. Juist door professionals van uiteenlopende ondernemingen - qua aard en omvang - bij elkaar te brengen willen we ons bereik vergroten en optimaliseren.” 

Mensen achter SEE
Naast voorzitter Odette van Zijdveld (Social Business Developer) bestaat het bestuur van SEE uit, Iris Ackerman (MarCom & PR bij COCO-MAT), Lorette der Kinderen en Nynke Geus-Van den Broek (oprichters van PR Bureau Blyde Benelux), Carla Jansen (CSR bij Teesing) en Mijanou Blaauw (Director Program Management).

Over SEE
Het netwerk Social Enterprise Empowerment (SEE) heeft als ultieme doel dat elke business een social business wordt en verenigt vrouwelijke entrepreneurs en intrapreneurs in dit streven. De leden delen kennis en inspiratie met elkaar zowel on- als offline in events, lezingen en op een interactieve site. Leden werken in toonaangevende posities binnen corporates, overheid, social businesses en adviesbureaus. 

Wil je ook lid worden van ons netwerk?
Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe SEE Creators die ons platform willen ondersteunen. Je wordt al SEE Creator voor slechts 5 euro per maand (60 euro per jaar) en profiteer je als lid van onze netwerkborrels (gratis voor leden) en korting op onze inspirerende SEE events. Daarnaast krijg je toegang tot de online community op onze website. In de community kun je je eigen bedrijf of idee in de spotlight zetten, kennis uitwisselen met andere vrouwelijke professionals en samen initiatieven opzetten. Aanmelden kan via de volgende LINK